Skjema for å melde løyvet tapt/skadet
Ved Tapt løyvedokument
Hvis løyvedokumentet er tapt, blir det skrevet ut et duplikatløyve. Behandlingsgebyret må være registrert innbetalt før vi sender ut duplikatløyve. Benytter du skjemaet for melde dokumentet tapt/skadet, betaler du behandlingsgebyret i skjemaløsningen. Dette sikrer en rask produksjon duplikatløyvet. Merk at løyvedokumentet skal kunne fremvises ved kontroll, hvis du har tapt løyvedokumentet kan ikke du ikke utføre persontransport før du mottar duplikatløyvet.
Ved å registrere tapt løyvedokument bekrefter du at løyvedokumentet er tapt. Hvis det gamle dokumentet blir funnet etter at dette er meldt tap, skal dette sendes tilbake til løyvemyndigheten.
Nye løyvedokument blir sendt i posten til foretakets registrerte postadresse. Alternativ kan løyvedokumentene hentes på fylkets hus i Trondheim eller Steinkjer etter avtale. For å avtale dette må du sende en henvendelse til: postmottak@trondelagfylke.no
Vi minner om at ved skadet løyvedokument, må det gamle dokumentet overleveres fylkeskommunen før nytt løyve ut utlevert.