Konferanse: Bærekraftig kulturliv og gode nærmiljøanlegg

I år blir kommunekonferansen for idrett og friluftsliv en mix av Tvergakonferansen og NOKU sin bærekraftkonferanse. Her får du 2 for 1! Konferansen finner sted i Trondheim, første del på Scandic Solsiden og andre del på Havet.

Det blir fokus på sosial, økonomisk og miljømessig bærekraft, med spennende foredrag, ny prosesskompetanse, sprek befaring og god mat. Det blir også mulighet for å prøve den nye badstua ved Havet. Sett av 18. og 19. og gjerne den 20. oktober.

Tverga gir oss råd om gode prosesser for inkluderende møteplasser for mer fysisk aktivitet.       -Blir innbyggerne hørt, er rett målgruppe valgt og svarer anlegget ut behovet til brukerne? Her er det lurt at kommunene stiller med flere deltakere, på tvers av fagområder.

Onsdag blir det mer om spillemidlene og om bærekraft, -blant annet om strømsparing, Øyafestival og senter for idrettsanlegg og teknologi ved NTNU.

Åpning av Bente Estil

Nytt om spillemidler og bestemmelser

Trøndersk idretts- og anleggspolitikk

Hvordan skapes aktivitet, Arve Hjelseth