Fylkesveg 755 stenges 28. juni

Fylkesveg 755 stenges ved Drakestranda mellom Leksvik og Vanvikan mandag 28. juni klokken 08.00.

Fylkesveg 755 ved Drakestranda mellom Leksvik og Vanvikan skal utbedres. Det medfører at vegen stenges fra og med mandag 28.juni klokken 08.00.

Arbeidet vil pågå til høsten, og ett kjørefelt blir sannsynligvis åpnet 20. august.

Omkjøring over Kråkmo

Omkjøring på fylkesveg 6838 over Kråkmo blir skiltet. Her kan du se omkjøringsvegen. Omkjøringsvegen er en grusveg som tilføres mer grus før stenging av fylkesveg 755.

Dronebilde av Drakestranda på fylkesveg 755 mellom Leksvik og Vanvikan (Foto: Trøndelag fylkeskommune).
Får nye mur i naturstein: Drakestranda på fylkesveg 755 mellom Leksvik og Vanvikan skal utbedres sommeren 2021 (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

Vær oppmerksom på at fylkesveg 6838 har en annen standard enn fylkesveg 755.

- Dette er noe vi legger vekt på under planleggingen av arbeidet ved Drakestranda.  Sommeren er uansett et gunstig tidspunkt med tanke på bæreevne og vedlikehold av omkjøringsvegen, sier Andersson.

Frist for ferdigstillelse av arbeidet er 10. oktober.

Kontakt oss: