Sprengning i Orkland

Sprengningsarbeid på Sundlivegen i Orkland kommune, fylkesveg 6488, fører til at vegen stenges i kortere perioder.

Bilde av området det skal sprenges i på fylkesveg 6488 i Orkland. (Foto: Trøndelag fylkeskommune).
I dette området skal det sprenges på fylkesveg 6488 i Orkland. (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

Sprengingen starter onsdag 1. september klokken 1200 og pågår til og med torsdag 9. september.

Stenges i inntil 15 minutter

Vegen stenges i inntil 15 minutter ved hver sprenging og det settes opp skilt med denne informasjonen på vegstrekningen. Sprengningen foregår kun på dagtid og ikke lørdag og søndag,
Trafikken dirigeres manuelt gjennom arbeidsområdet. Trafikkdirigentene vil også stoppe alle trafikanter fra å komme inn i området når sprenging pågår. Alle nødetater vil kunne passere under arbeidet.

Kart som viser hvor det skal sprenges.
Det blå feltet på kartet viser hvor det skal sprenges.

Pass på husdyrene

Lyden fra sprengingen høres meget godt, også fra lang avstand. Sprengningslyden består av høye, korte smell og alle sprengninger varsles med en sirene med korte støt.
Vi ber om at de som bor i nærheten av sprengningsområdet er ekstra oppmerksomme og passer på eventuelle husdyr som kan reagere på lyden.

Kontakt: