Fem entreprenører vil bygge mur

I løpet av juni blir det avgjort hvem som får sette i stand fylkesvegen mellom Vanvikan og Leksvik.

Bilde fra fylkesveg 755 som går mellom Leksvik og Vanvikan. Foto: Trøndelag fylkeskommune.
Bilde fra fylkesveg 755 som går mellom Leksvik og Vanvikan.

I april lyste Trøndelag fylkeskommune ut jobben med å istandsette fylkesveg 755 Drakestranda. Vegen går mellom Vanvikan og Leksvik i Indre Fosen kommune. Fem entreprenører har nå levert inn tilbud på å oppgradering av vegstrekningen.

Natursteinmur

Fylkesvegen har lokale utglidninger på strekket og kontrakten innebærer etablering av en natursteinmur og mindre utbedringer på to andre murer. Fem entreprenører leverte tilbud før fristen gikk ut 25. mai. Prisene varierer fra 6,132 millioner til 8,46 millioner kroner. Vuku Naturstein AS har det laveste tilbudet.

Satser på bygging i juni

Nå blir det en intens periode med kontrollregning og tilbudsevaluering. Det blir en hektisk start på juni måned og vi regner med å innstille en entreprenør i løpet av juni.
-Hvis alt går som forutsatt er vi i gang med samhandling og bygging allerede i juni måned, sier teamleder Bjørn Erik Andersson.
I deler av byggeperioden vil fylkesveg 755 være stengt. Ett kjørefelt åpner for trafikk senest 20. august og ferdigstillelse for alle arbeider vil være 10. oktober.

Kontakt: