Fylkesveg 72 er fortsatt stengt

Kart over fylkesveg 72 ved Festningsberga.
Festningsberga på Fylkesveg 72 markert med rød sirkel i kartet.

Fylkesveg 17 stenges til 19. november.

I forbindelse med planlagt rensing og sikring av fjellet på fylkesveg 72 ved Festningsberga, ble det onsdag 17. november avdekket veldig ustabilt fjell i skråningen over vegen.

Risikofylt

Det er entreprenøren Mesta som har vurdert fjellpartiet. Fjellet ligger høyt og utilgjengelig, og etter vurderingen ble det vurdert som risikofylt å la trafikken passere i de planlagte tidene for gjennomslipp.

Åpnes når fjellet er sikret

Onsdag ettermiddag og kveld jobbet Mesta med å gjøre området så trygt som mulig. Geologer fra Trøndelag fylkeskommune har også gjort en stabilitetsvurdering sammen med entreprenøren.

Etter disse undersøkelsene ble det bestemt at vegen vil være stengt også natt til freag 19. november. Da tas en ny vurdering på når vegen åpnes.