Flere vil vedlikeholde veger i Trøndelag

Vegvedlikehold med veghøvel. Bilde
Vedlikehold av fylkesveg (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

Disse ønsker å drifte og vedlikeholde fylkesveger i Gauldal, Oppdal og Ytre Namdal.

Tilbudsfristen er utløpt på drift- og vedlikeholdskontraktene Gauldal/Oppdal og Ytre Namdal, vi har fått inn henholdsvis fem og fire tilbydere på kontraktene.

På driftskontrakt Gauldal/Oppdal er det kommet inn fem tilbud fra følgende entreprenører:

• Mesta AS
  • Presis vegdrift AS
  • Svevia Norge AS
  • Veidekke Industri AS
  • Winsnes Maskin og Transport AS

På driftskontrakt Ytre Namdal er følgende fire entreprenører med i konkurransen:

• Mesta AS
  • Nærøysund Entreprenør AS
  • Svevia Norge AS
  • Veidekke Industri AS

Anbudskonkurransen har fire tildelingskriterier med følgende vekting:

1. Tilbudssum (70 %)
  2. Miljø og bærekraft (10 %)
  3. Oppgaveforståelse og gjennomføring  (10 %)
  4. Organisering av tilbudt kontraktsadministrasjon (10 %)

Byggherren starter nå evalueringsprosessen av de innkomne tilbudene. I denne prosessen evaluerer byggherren først kriterium to til fire. Deretter evalueres kriterium nummer én, tilbudssummen.

Åpningsprotokoll offentliggjøres når hele evalueringsprosessen er gjennomført og ferdigstilt. Dette skjer sannsynligvis i løpet av uke 8, altså innen 23. februar.

Kontaktperson:

Arne Iversen