Asfaltering i Midtre Gauldal

Fra mandag 28. juni asfalteres fylkesveg 6554, Forbygda i Midtre Gauldal kommune. Dette medfører manuell trafikkdirigering samt noe venting.

Bilde av Fylkesveg 6554, Forbygda i Midtre Gauldal kommune.
Fylkesveg 6554, Forbygda i Midtre Gauldal kommune (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

Asfalteringen av fylkesveg 6554, Forbygda i Midtre Gauldal kommune starter mandag 28. juni klokken 07.00.
Arbeidet pågår fra 07.00 til 19.00 hver dag til og med torsdag 1. juli.

Manuell dirigering

Det blir manuell dirigering med ledebil i forbindelse med asfaltering av strekningen Foros (fylkesveg 30) og Forbrua. Her vil kjøretøy passere etter instruksjoner fra trafikkvaktene.

Stenges i korte perioder

Ved asfaltering mellom Forbrua og Mørsetmyra i øvre del av fylkesvegen stenges vegen i korte perioder. Hver stenging vil vare i maksimalt én time.

Trafikkdirigenter er på plass i arbeidsperioden og vil gi nærmere informasjon om når vegen åpnes.

-         Asfalteringen vil naturlig nok føre til redusert fremkommelighet og vi oppfordrer derfor trafikantene til å bruke alternative omkjøringsveger om dette er mulig, sier teamleder Anne-Grethe Jenssen i Trøndelag fylkeskommune.