Asfaltering mellom Flakk og Rye

Det skal asfalteres mellom Flakk og Rye på fylkesveg 707 fra mandag 30. august.

Bilde av strekningen mellom Flakk og Rye på fylkesveg 707.
Strekningen mellom Flakk og Rye på fylkesveg 707 (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

Trøndelag fylkeskommune asfalterer fylkesveg 707 mellom Flakk og Rye fra 30. august til og med tirsdag 7. september. Arbeidet foregår på dagtid, fire dager pr. uke, fra mandag til torsdag fra kl. 07.00 – kl. 19.00.

Manuell dirigering

Den aktuelle strekningen er cirka 5 kilometer lang. Asfalteringen gjøres grunnet stor sporslitasje og ujevn vegbane.

- Trafikkavviklingen vil avvikles med manuell dirigering og ledebilkjøring, sier teamleder Anne-Grethe Jenssen i Trøndelag fylkeskommune.

Opptil 15 minutters venting

Det blir redusert fremkommelighet på strekningen, og trafikanter som skal ta ferje mellom Flakk  og Rørvik må regne med å vente opptil 15 minutter mens asfalteringsarbeidet pågår.

Kontakt: