Arbeidet mellom Sund og Bradden er i gang

Som trafikant må du regne med redusert fremkommelighet og venting. Meld deg på vår SMS-varsling og få beskjed når vegen stenges.

Bilde av arbeid på fylkesveg 717 Sund-Bradden i skråningen opp mot toppen av skaret mellom Rissa og Stadsbygd.
Fylkesveg 717 Sund-Bradden i skråningen opp mot toppen av skaret mellom Rissa og Stadsbygd. Bildet er tatt 1. juli 2021 (Foto: Trøndelag fylkeskommune).

I midten av juni ble kontrakten med hovedentreprenør Johs J. Syltern AS signert. Anlegget er nå i oppstartsfasen, og entreprenørens brakkerigg er etablert ved Sundsbrua.

Skogrydding, steinuttak og sprenging

Det er startet forberedende arbeider med skogrydding i traseen og på mellomlager, disse arbeidene er det Næsbø Skog som utfører. Arbeidet starter med steinuttak på fylkesveg 718 Hasselvikvegen og på toppen av skaret. Det vil i løpet av uke 27 (5. -9. juli) sprenges ved fylkesveg 718. Dette er det Koren Sprengningsservice som utfører.

Infomøte etter sommeren

I de neste ukene starter også byggingen av anleggsveger nedenfor Rein kirke for tilkomst til arbeidene med terrengavlasting og motfylling. Før ferien er aktivitetene begrenset til disse områdene og anleggsaktiviteten stanses i uke 29 og 30 (19.7- 1.8) grunnet sommerferie. Etter sommerferien vil det bli en vesentlig økning i aktiviteten. Det vil da gjennomføres et infomøte for naboer til sprengningsarbeidene ved Reinsgrenda /Skaret.

SMS-varsling

Det må under byggeperioden forventes noe redusert fremkommelighet og ventetid ved kjøring gjennom anleggsområdet. Det vil blant annet bli nedsatt fartsgrense og benyttet lysregulering, mens stengeperioder varsles med SMS i forkant.

Påmelding på SMS-varslingen må den enkelte utføre med å sende melding fra sin mobiltelefon:

Send kodeord TM FV717SUNDBRADDEN til 26112.

Send kodeord TM FV718OFARET til 26112

Du vil motta en kvitteringsmelding på at tjenesten er registrert. Bruk av tjenesten er gratis.

Kjør forsiktig

Arbeidene på fylkesveg 717 Sund – Bradden og på fylkesveg 718 fører til nedsatt hastighet og økt anleggstrafikk. Anleggsmaskiner og lastebiler har store blindsoner så ta hensyn til endret trafikkbilde og kjøremønster.

- Vi oppfordrer alle trafikantene til ikke å stresse, men beregne god tid gjennom anleggsområdene så ulykker unngås, sier byggeleder i Trøndelag fylkeskommune Håvard Ellingsen.

Vi vil høre fra deg

Har du spørsmål?
Ta turen innom vårt prosjektkontor ved rundkjøringen på Sund eller kontakt byggeleder Håvard Ellingsen på tlf. 480 96 456, epost havel@trondelagfylke.no eller teamleder Olaf Rovik tlf. 911 12 605, epost olarov@trondelagfylke.no