Åpner fylkesveg 72

Bilde arbeidet det jobbes for å sikre på fylkesveg 72 ved Festningsberga.
Åpnes i ett felt: Slik ser arbeidsområdet på Fylkesveg 72 ved Festningsberga ut på formiddagen 29. november 2021 (Foto: Endre Graven, Trøndelag fylkeskommune).

Fylkesveg 72 ved Festningsberga åpnet i ett felt mandag 29. november.

Fylkesveg 72 ved Festningsberga åpnet i ett felt mandag 29. november. Det blir fortsatt arbeider i området, så det er viktig at trafikantene er klare over når det er mulig å slippe forbi arbeidsområdet.

- Vegen er helt åpen fra 1900 til 0830 samt mellom 1430 og 1600 hver dag.
- Det blir gjennomslipp hver hele time mellom 0830-1900 mandag til søndag.

Med åpen veg menes ett felt med automatisk lysregulering.

Fortsatt vegarbeid

Det er usikkert når arbeidet i det rundt 300 meter lange området er ferdig, men det er sannsynlig at det vil ta flere uker.

Den planlagte fjell-renskingen er så godt som ferdig. Nå skal området sikres med bolter og netting. Når dette arbeidet er fullført, vil vegstrekningen være langt sikrere enn tidligere.

Teamleder Anne-Grethe Jenssen på seksjon drift og vedlikehold i Trøndelag fylkeskommune berømmer tålmodigheten blant de som har blitt berørt av vegstengingen.

- Stor forståelse

- Vi forstår at dette har vært krevende situasjon for de som er avhengige av denne vegen. Lokalmiljøet har vist stor forståelse for stengingen. Nå som vegen åpner igjen, håper vi at ting raskt kommer tilbake til normalen, sier Jenssen.

Hun ber trafikanter som skal kjøre forbi arbeidsområdet på fylkesveg 72 om å kjøre hensynsfullt og vise hensyn.

Kontakt: