Trøndelag - stedet å reise til i 2022

Det anerkjente reisetidsskriftet Conde Nast Traveler har kåret Trøndelag til en av de 22 beste stedene å reise til i 2022.

Tidsskriftet trekker frem både det trønderske landskapet og de flotte råvarene og matopplevelsene regionen har å by på.

Kåringen er blant annet basert på at Trøndelag er European Region of Gastronomy i 2022, noe Trøndelag fylkeskommune og Trondheim kommune sammen har ansvaret for.

I sin omtale skriver de:

Central Norways Trøndelag County has become a world-renowned food region in recent years. The area’s diverse landscape—forests, mountains, fjords, and fields—produces high-quality seafood, organic dairy products, and fresh vegetables, which farmers share locally and with restaurants around the world.

Du kan lese hele artikkelen her.