På jakt etter en kort og yrkesrettet utdanning?

Illustrasjonsbilde: 1-2-JOBB

Det er satt i gang en stor kampanje for å rekruttere til høyere yrkesfaglig utdanning i Trøndelag.

Kunnskapsdepartementet har bevilget 4,4 millioner kroner til rekruttering til høyere yrkesfaglig utdanning (det vi kjenner som fagskoler). Direktoratet for internasjonalisering og kvalitetsutvikling i høyere utdanning (Diku) har fått i oppdrag å fordele midlene likt mellom fylkeskommunene – 400 000 til hver fylkeskommune. Pengene skal fylkeskommunene bruke på tiltak som bidrar til synliggjøring av høyere yrkesfaglig utdanning og økt rekruttering fram mot søknadsfristen våren 2021.

I Trøndelag har vi valgt å engasjere Norsk Fotofagskole til å være prosjektleder, i samarbeid med BERRE kommunikasjonsbyrå, for å utarbeide kampanjen «1-2-JOBB».

Kampanjen skal øke rekrutteringen til høyere yrkesfaglig utdanning og samtidig bidra til å bygge status og omdømme rundt utdanningen. Med kampanjetittelen «1–2–JOBB» vil vi formidle at høyere yrkesfaglig utdanning er en yrkesrettet studieform som gjør det raskt og enkelt å komme seg ut i jobb.

Kampanjen vil rekruttere på vegne av alle fylkets utdanningssteder. Dette omfatter ni private skoler og fylkets eget tilbud på syv ulike studiesteder.

Les mer om studietilbudene og utdanningsstedene i Trøndelag her:

Hoyt.no

Søknadsfristen er 15. april.