Nye rektorer ved Melhus og Skjetlein videregående skoler

Kirsti Øyum- Jakobsen blir ny rektor ved Melhus videregående skole, og Edward Georg Hagen ved Skjetlein videregående skole.

Vi er inne i et generasjonsskifte blant rektorene i Trøndelag fylkeskommune. Med nye rektorer ved Melhus og Skjetlein videregående skoler har vi ansatt sju nye rektorer i 2021.

Ny rektor ved Melhus videregående skole

Kirsti Øyum-Jakobsen er 51 år gammel og jobber for tiden som fagleder ved Orkdal videregående skole. Hun har jobbet der siden 2006,  kun avbrutt av at hun var rektor ved Børsa skole i Skaun kommune i 2010-2011. Hun har i tillegg jobbet som lærer ved Orkdal videregående skole, Strinda videregående skole og Skaun ungdomsskole. Hun har en master i skoleledelse, og har studert fransk, engelsk og religion. I tillegg har hun tatt noen  Phd-emner i lærende organisasjoner som forskningsfelt og praksis.

Hun starter i jobben 15.september.

Ny rektor ved Skjetlein videregående skole

Edward Georg Hagen er 56 år gammel og har jobbet som fagleder ved Skjetlein videregående skole siden 2009. Han har tidligere vært både faglærer og skoleleder ved Trondheim kokk- og stuertskole/Ladejarlen videregående skole, og  har også jobbet ved fagenhet for opplæring i tidligere Sør-Trøndelag fylkeskommune.  Han har fagbrev som baker/konditor, og i tillegg har han studert pedagogikk, yrkesfaglærer informatikk og ledelse.

Han starter i jobben 1.august.

-    Med Øyum Jakobsen og Hagen har vi rekruttert to nye rektorer som har lang og relevant erfaring som både lærere og skoleledere, sier Vegard Iversen, fylkesdirektør for utdanning. Begge har solid utdanning, og jeg synes vi har funnet to rektorer som passer til Melhus videregående skole og Skjetlein videregående skole på en god måte. Jeg ser fram til å samarbeide med begge to de neste årene.

For eventuelle spørsmål kan dere ta kontakt med: