Daxap vant pitchekonkurranse

Asim Emre Yilmaz fra Daxap vant Pitchekonkurransen på Trøndelagsmøtet. Her blir han gratulert av Jon Håvard Solum, administrerende banksjef i Grong Sparebank og daglig leder i T.lab, Håvard Belbo.

Fem oppstartsbedrifter deltok på pitchekonkurranse på Trøndelagsmøtet 11. januar. Det var bedriften Daxap som har utarbeidet en flerspråklig kommunikasjonsapp som gikk av med seieren.

Bedriftene fikk 90 sekunder hver til å overbevise om sin forretningsidé, og vinneren fikk 50 000 kr fra Grong SpareBank.

Daxap

Daxap, lokalisert i Melhus i Trøndelag, er en innovativ digital løsningsleverandør med et spesieltfokus på sosialt entreprenørskap. Selskapet har utviklet flere SaaS-applikasjoner, blant annet Kiddy og Vibori, som begge spiller en viktig rolle i å forbedre kommunikasjon på et globalt nivå.

Applikasjonen Kiddy er en flerspråklig kommunikasjonsapp, utformet for å lette kommunikasjonen mellom foreldre og utdanningsinstitusjoner over hele verden.

Vibori er rettet mot å styrke forbindelsene mellom organisasjoner, kommuner og deres innbyggere, og bidrar til økt samfunnsengasjement og informert deltakelse.

Med et team som opererer over hele Europa, er Daxaps primære mål å benytte teknologi for å drive frem positiv endring. Selskapets tilnærming kombinerer teknologisk ekspertise med en forpliktelse til sosiale verdier.

De andre bedriftene som deltok var Ocean Geoloop, Boxwall, Mepo Psykologitjenester og Naya. Du kan lese mer om bedriftene på nettsiden til bedriftsrådgivningsselskapet T:lab.

Se også Daxaps egne nettsider og kiddyapp.io.

Det er T:lab og Grong sparebank som organiserer konkurransen under Trøndelagsmøtet. Vinneren ble stemt frem av publikum.