Utvikling av skolene våre

Fylkestinget har vedtatt igangsetting av ny skolebruksplan for hele Trøndelag. Nå kan du komme med innspill til arbeidet!

Ny skolebruksplan skal omfatte skoleanleggene i hele Trøndelag fylkeskommune med sikte på å sikre likeverd om de fysiske rammene for skolene, samt en utvikling av skoleanleggene. Dette må stå i samsvar med demografiske utviklingstrekk i de trønderske kommunene og krav til framtidsrettede læringsarenaer i tråd med den faglige og sosiale kompetanse som ungdommene vil komme til å møte i studier og arbeidsliv.

- I første omgang gjennomføres nå en dialogkonferanse der det ønskes innspill på fokusområder/ tema/momenter som skal være førende for det videre arbeidet og grunnlag for fokusområder i skolebruksplanarbeidet, forteller prosjektleder for arbeidet og teamleder utbygging ved Seksjon eiendom, Roger Nordahl.

- Saken skal også inneholde forslag til navn på skolebruksplanarbeidet, legger han til.

Konferansene holdes i Trondheim 27. april

- Erfaringene med dialogkonferanser som møtested for berørte parter med ulikt ståsted er svært gode. Vi håper flest mulig ser nytte av å delta på dialogkonferansen, forklarer Nordahl.

Mer informasjon, program og påmelding finner du her.

Referanse
Fylkestingsak 25/17