Tapt/skadet løyvedokument

Skjema for å melde løyvet tapt/skadet

Dette skjema brukes for å melde tapte eller skadet løyvedokument. Hvis løyvedokumentet er tapt, eller skadet på en slik måte at teksten ikke lengre er leselig, må det bestilles nye løyvepapirer. Utsteding av nytt løyvedokument medfører et nytt behandlingsgebyr på 3.700.-.
Registrere løyvedokumentet tapt/skadet her

Ved Tapt løyvedokument
Hvis løyvedokumentet er tapt, blir det skrevet ut et duplikatløyve. Behandlingsgebyret må være registrert innbetalt før vi sender ut duplikatløyve. Benytter du skjemaet for melde dokumentet tapt/skadet, betaler du behandlingsgebyret i skjemaløsningen. Dette sikrer en rask produksjon duplikatløyvet. Merk at løyvedokumentet skal kunne fremvises ved kontroll, hvis du har tapt løyvedokumentet kan ikke du ikke utføre persontransport før du mottar duplikatløyvet.   

Ved å registrere tapt løyvedokument bekrefter du at løyvedokumentet er tapt. Hvis det gamle dokumentet blir funnet etter at dette er meldt tap, skal dette sendes tilbake til løyvemyndigheten.

Nye løyvedokument blir sendt i posten til foretakets registrerte postadresse. Alternativ kan løyvedokumentene hentes på fylkets hus i Trondheim eller Steinkjer etter avtale. For å avtale dette må du sende en henvendelse til: postmottak@trondelagfylke.no

Vi minner om at ved skadet løyvedokument, må det gamle dokumentet overleveres fylkeskommunen før nytt løyve ut utlevert.

Kim Jørgen Lillebo
Spesialkonsulent
74 17 66 83 920 13 830
Øystein Ulvund
Rådgiver
74 17 41 74 905 33 326
Last updated 2025.04.30